Vuosikertomus 2023

vuosikertomus 2022

Sosiaalinen vastuu

Henkilöstöstä huolehtien

Etelä-Karjalan Jätehuolto työllisti vuonna 2023 toimitusjohtajan lisäksi 26 työntekijää. Asiantuntija- ja hallinnontehtävissä työskenteli 18, biokaasulaitoksella ja vastaanotto- ja käsittelytoiminnoissa 6 työntekijää, ja liikkuvissa huoltotehtävissä 3 työntekijää. Tarjosimme kahdelle nuorelle kesätyöpaikan lomakaudella 2023.

Kausityöntekijöiden työsuhteet vaihtelivat kahdesta kuukaudesta neljään kuukauteen.  Henkilöstömme keski-ikä oli vuoden 2023 lopussa 45 vuotta.

Tyky-toimintana järjestimme totuttuun tapaan pikkujoulut.  Lisäksi loppu vuodesta jatkettiin kerran viikossa ohjattuja, koko henkilöstölle suunnattuja viikoittaisia pilates-tunteja ja lokakuussa järjestettiin liikuntapäivä Pajulahden urheiluopistolla. Olemme mukana myös Työn Syke -projektissa, minkä avulla etsitään teknologiatyökaluja työn, osaamisen ja työhyvinvoinnin tueksi. Projektin päätoteuttajaorganisaatio on LAB-ammattikorkeakoulu.

Työsuojelutoimikunta kokoontui vuoden aikana kaksi kertaa. Sairauspoissaolopäiviä oli 299, mikä oli 4,25 % kaikista työssäolopäivistä. Sairauspoissaoloissa oli hieman kasvua edelliseen vuoteen verrattuna johtuen muutamasta pidemmästä yhtäjaksoisesta sairauspoissaolosta.  Vuonna 2023 tapahtui kaksi lievää työtapaturmaa, joista ei kuitenkaan aiheutunut poissaoloa työstä.

EKJH:n henkilökuntaa tyky-tapahtumassa
Henkilöstön tunnusluvut kuvana 2023